Açık Bankacılık ile Golden Global Mobil ve İnternet Bankacılığı Hesaplarınız ve POS Hareketlerinize Tek Bir Yerden Erişin!
API Nedir?
API (Application Programming Interface), farklı uygulama yazılımlarının birbiriyle iletişim kurmasını sağlayan "Uygulama Programlama Arayüzü" anlamına gelmektedir. API, Müşterilerin/Üçüncü parti kuruluşların kendi uygulamalarından Banka yazılımına erişim imkanı sunmaktadır.
API kanalı ile Bankamız tarafından sunulan tüm ürün ve hizmetlere şube veya mobil/internet bankacılığı kanallarına girmeye gerek kalmaksızın kolay bir şekilde erişim sağlanabilmektedir.
Finansal kurumlar, Fintechler ve finansal çözümler kullanmak isteyen tüm kuruluşlar API Portalımız üzerinden giriş ve kayıt yaptırıp hesap oluşturduktan sonra, gerekli dokümantasyonların tamamlanması ile birlikte Bankamıza iletilen statik IP numaralarına yapılacak yetkilendirme sonrasında API’ler aracılığıyla doğrudan Bankamız ürün ve hizmetlerinden yararlanabilmektedirler.
Açık Bankacılık Nedir ve Nasıl Kullanılır?
Açık bankacılık, finansal sistemdeki verilerinizin rızanız doğrultusunda yasal düzenlemelere uygun şekilde API’ler aracılığı ile sizin tarafınızdan yetkilendirilmiş üçüncü kişi finansal çözüm sunan kuruluşlarla erişimine açılmasıdır. Tarafınızca istenmeyen hiçbir veri herhangi bir kuruluşla paylaşılmamakta, kişisel verilerinize ilişkin haklarınız ile gizlilik haklarınız hassasiyetle korunmaktadır.
Üçüncü parti kuruluşların taraf olduğu açık bankacılık ürün ve hizmet sunumlarında, Bilgi Güvenliği ekiplerimizce ilgili kuruluşların sistemleri, çalışma prensipleri ve bilgi güvenliğine ilişkin yeterliliklerin karşılanıp karşılanmadığı hususları, verilerinizi ve güvenliğinizi sağlamak için kapsamlı bir şekilde incelenmektedir.
API Kullanımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Nelerdir?
API kullanımı için tarafınıza iletilen şifre ve kullanıcı kodunun başkalarıyla paylaşılmaması, kolay erişilebilir ve üçüncü kişilerin eline geçebilecek durumlardan kaçınılması gerekmektedir.
İşlem güvenliği vb. şüpheli işlem ve durumlarda derhal 0850 290 34 14 Müşteri İletişim Merkezimizi arayarak bildirimde bulunulması gerekmektedir.